Wednesday, January 25, 2012

Elak Dari GANGGUAN tido ??

ha..nie la amalan yg boleh diamalkan sebelum nk tido...
org tua2 pesan nk elak dari kena tindih ngan anto ,dari kena kaco la...hehehe
tapi da org tua pesan kan..mesti ade sbb tu...
lbh2 lagi pada kaum hawa nieh..elok kalu diamalkan...sbb kaum hawa kaum yg lemah :)
hehe...so tgk nieh..bagi cikit :)

Rawat Sendiri
a. Berwuduk sebelum tidur
b. Baca Al-Fatihah dan Kursi sebelum tidur.
c. Dalam kedudukan baring, tadahkan tanganmu seolah berdoa, baca 3 Qul (Qul huwallah, Qul Auzubirabbil Falaq dan Qul Auzubirabbinnas) kemudian hembus ditapak tangan dan sapukan ke seluruh tidur.
d. Jangan lupa pasang mp3 ayat quran (surah al-Baqarah paling disyorkan) atau ayat ruqyah sebelum tidur.
e. Sewaktu datang bulan, hendaklah berzikir 1000 kali sehari semampunya. Tak perlu zikir yang susah, cukup sekadar zikir mudah seperti subhanallah atau alhamdulillah atau allahu akbar.
f. Jika didatangi juga ketika sudah buat semua amalan tadi, hendaklah azan apabila diganggu. Jika lidah kelu, azan sahaja dalam hati. Insya allah.

Sunday, January 15, 2012

Jin Ada brand jugak??

GOMBAK – Tiga pakar ilmu Islam bergabung. Pengalaman dan ilmu digunakan sepenuhnya. Biarpun terpaksa berhempas pulas lebih dua jam, misi memerangkap orang minyak berakhir dengan jaya.

Melegakan penduduk kampung, bukan hanya orang minyak yang masuk perangkap, gangguan sampingan oleh jin-jin lain turut tumpas. Kesudahan misi, 25 botol digunakan untuk memerangkap jin-jin terbabit, termasuklah jelmaan jin orang minyak yang menjadi ibu gangguan misteri di kampung tersebut.

Pengamal Perubatan Darul Muhsinin, Ustaz Othman Mohd Salleh ketika ditemui Sinar Harian berkata, dia yakin makhluk dikaitkan dengan kehadiran orang minyak di kampung itu dapat diperangkap.

Menurutnya, lima jin utama yang berada sekitar kawasan kampung itu telah diperangkap dan dimasukkan ke dalam botol.

“Orang minyak itu adalah jel­maan jin, jika pengamalnya menggunakan minyak maka jin atau khadamnya akan muncul dalam bentuk itu dan dengan kuasa ALLAH, saya yakin salah satu daripadanya jelmaaan makhluk yang dikatakan orang minyak itu dapat diperangkap ,” katanya.

Upacara pembersihan dengan doa dan ayat suci al-Quran dilakukan jam 11.30 malam semalam, di sebuah rumah dibantu seorang wanita yang menjadi pengantara.

Program bermula dengan soal jawab dilakukan Ustaz Othman melalui jin yang memasuki tubuh wanita sebelum satu persatu jin diperangkap dan dimasukkan ke dalam botol.

Perjalanan upacara terganggu seketika selepas jin-jin yang hadir terlalu banyak di dalam rumah itu menyebabkan dua lagi ustaz daripada Perubatan Syifa’ Al-Ikhlas dipanggil.

Kehadiran dua ustaz nyata membantu, apabila satu persatu jin yang dikatakan mula memenuhi segenap pelosok rumah berkenaan berjaya diperangkap.

Tepat jam 1.45 pagi upacara tersebut selesai dan terdapat 25 jin berjaya diperangkap dan dimasukkan ke dalam botol.

ha..leh plih nk jin apa.. mcm2 brand ade :)

p/s : udah2 la tu yg membawa masalh atau yg berdamping...ksian kt org laen,x baek tau wat nayaa...

Saturday, January 14, 2012

UiTM Kelantan Bersama MEdia

haha...x caye je kann
ape la sgt kan...
tapi bile pegi best oo..sonokk...
pegi pn atas dsr kije kena shoot pic yg menarik :)
ok la...media nie semua mesra2,baek2....hehehe...

UiTM STRIKE !!! Super Bowling Cup
Pemain yang terdiri daripada pengurusan UiTM Caw Kelantan, staf, mahasiswa uitm dan barisan media TV3, RTM, UTUSAN MALAYSIA, KOSMO, SINAR HARIAN, HOT FM, BERITA HARIAN..Tahniah kepada semua pemenang..Tahniah kepada penganjur, JPK DO DAN JPNR..TERBAIK...
x caye tgk nie :)

nie geng Hot FM kelate ngan students :)

ngan geng kelate fm

Thursday, January 12, 2012

CBOX GANTI SHOUTMIX

sape2 yg shoutmix dia x jln da tu...
leh la try lak ngan cbox,lbh kurang je dgn shoutmix :)
x susah pn..register pn sonangg....
ye..da dpt balek tempat borak2 ak...
huhuhhh
nie hah liink nyer http://cbox.ws/getone.php
nk tgk cbox ak..de kt tepi :)

Friday, January 6, 2012

Semua Dapat kott..

hummm...
da sminggu da ak x sehat...
adoi...
pakej legkap je dpt
batuk + selsema + demam + sakit pale = mooooodyyyy

huit...
batuk = ubt batuk yg high level
selsema = buang yg mana ptt :) x yah pendam
demam = tido memanjang :)

so..skng da ok la...boleh da than...
amalkan la amalan ak tu yea.lau nk sehat..hehehe...
tapi jgn harap sgt kt obatt x baek untuk bdan :)


Barca kantoi da.... ish x patot betul...

hahaha
senyum je ak negok nyer...
ade ke latihan tuk tipooo yea...
kantoi pn...
ak pn bwu tau je nie.....
so ak upload la...ha amek...

video
amcm..ade yg nk tiru x :)

Sunday, January 1, 2012

1-1-12 tahun baru 2012

hummm....
adoi...da tahun baru upe nyer..punyer la bnyk ak wat kije..
baru pasan semua nya ak tulis 2011...hahaha...
kena tegur ngan member...
'oit..tahun baru 2012 la yg mu tulih 2011 tu bakpo'
jwb ak ' la ye ke...hahaha..x pasan la...nnt la ak btulkan balek...hahaha'
x pasan...hum...
nape yea bole x pasan...
maybe...time tu ngah sakit... (batul+demam+selsema + penat berfikir )

pape2 pn...
camat tahun baru 2012...
hope menjadi lebih baik dari sebelum2 nie...
nk tulis azam tahun 2012...
kang bnyk lak..hahaha...
so..teruskan je la dgn apa yg akan berlaku..
hope tabah menghadapi nyer...aminnn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...